- 215 – Šířka pneumatiky v milimetrech.
- 60 – Poměr stran pneumatiky. Poměr výšky k šířce řezu.
- R – konstrukce = radiální
- 17 – Vnitřní průměr v palcích.
- 100 – Index zatížení. Index zatížení je kód udávající maximální zatížení, které pneumatika může nést při doporučeném tlaku. *
- T – Index rychlosti. Symbol rychlosti udává maximální rychlost použití v provozních podmínkách stanovených výrobcem pneumatik.
* Maximální zatížení odpovídající indexu zatížení (LI)
LI | lbs | kg | LI | lbs | kg | LI | lbs | kg | LI | lbs | kg |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 | 761 783 805 827 853 882 908 937 963 992 | 345 355 365 375 387 400 412 425 437 450 | 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 | 1019 1047 1074 1102 1135 1168 1201 1235 1279 1323 | 462 475 487 500 515 530 545 560 580 600 | 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 | 1356 1389 1433 1477 1521 1565 1609 1653 1709 1764 | 615 630 650 670 690 710 730 750 775 800 | 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 | 1819 1874 1929 1984 2039 2094 2149 2205 2271 2337 | 825 850 875 900 925 950 975 1000 1030 1060 |
Další označení:
Upozorňujeme, že některé z těchto značení nejsou vždy používána: například značka "M + S" se používá pouze pro zimní pneumatiky.
- Název značky: např. ORIUM
- Název rozsahu pneumatiky: např. Ultra vysoký výkon
- 3PMFS: Symbol bočních stěn pneumatik pro použití v náročných sněhových podmínkách. Pneumatiky s označením "3 Peaks mountain Snow Flake" byly testovány a nabízejí sněhové výkony potvrzené regulačními sněhovými zkouškami.
- M + S: Pneumatiky s označením Mud & Snow jsou pneumatiky pro jízdu na sněhu podle evropských předpisů, sněhové vlastnosti za zimních podmínek nebyly testovány.
- Tubeless: znamená, že tato pneumatika nevyžaduje vnitřní trubku.
- Informace o výrobě: Identifikační číslo pneumatik (TIN) je tvořeno 8 až 12 číslicemi. Podrobné vysvětlení si přečtěte dále.
- T5: Tovární kód, kde byla pneumatika vyrobena (kód je 2 nebo 3 číslice)
- 1C: Kód velikosti pneumatiky
- 01YX: Výrobní kód výrobce (volitelné)
- 4416: Týden a rok výroby
- Označení evropské regulace:
Značky "E" a "e" se schvalovacími čísly označují shodu se směrnicí ECE 30 a směrnicí ES 2001/43 a souvisejícími zkouškami.
Tato označení jsou povinná pro komercializaci v zemích EHS.
- INMETRO:
Označení INMETRO se schvalovacím číslem označuje shodu s předpisy Brazílie a souvisejícími schvalovacími zkouškami.
Tato označení jsou povinná pro obchodování v Brazílii.
- NOM:
Označení NOM označuje soulad s mexickou regulací a souvisejícími schvalovacími zkouškami. Toto označení je povinné pro komercializaci v Mexiku.
- Uniformní hodnocení kvality pneumatik (UTQG)
UTQG byla zřízena Národní správou bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) pro testování pneumatik podle předepsaných zkušebních metod.- Opotřebení běhounu:
Stupně jsou založeny na skutečném stavu povrchu vozovky. Známka 100 by znamenala, že běhoun pneumatiky vydrží stejně jako referenční pneumatika CMT, 200 by znamenalo, že běhoun vydržel dvakrát déle, 300 by znamenalo třikrát déle, atd. - Trakce:
Stupně jsou založeny na přímém koeficientu trakce v pneumatikách. Test trakce UTQG nehodnotí suché brzdění, suché zatáčení, mokré zatáčení nebo vysokou rychlost při hydroplánování.
Trakční třídy jsou AA, A, B a C (přičemž AA je nejvyšší stupeň). Jakákoli pneumatika s hodnotou C je považována za nepřijatelnou pro jízdu na silnici. - Teplota (odpor):
Stupeň udává schopnost pneumatiky rozptylovat teplo za kontrolovaných podmínek vnitřního testu. Teplotní stupně, od nejvyšší k nejnižší, jsou A, B a C. Jakákoli pneumatika ohodnocená pod C se považuje za nepřijatelnou.
- Opotřebení běhounu:
- Struktura pneumatiky:
Tato značka na bočnici pneumatiky uvádí materiály a počet vrstev každého materiálu používaného k vyztužení pryže v běhounu a bočnicích.